Morice

Även Morice ståtade med en prestigeserie. De tillverkas som sagt inte längre, men ack, ack, en sådan spis! Marengo, Supreme och Grand veneur var namnen på de olika modellerna. Supreme och Grand veneur fanns även som köksö (Iliôt). De är byggda på samma grund som restaurangspisarna, men hemmaspisarna är betydligt mer påkostade med emaljerade plåtar, mässingsvred och ledstänger i rostfritt stål. De fanns i en mängd olika färger och kombinationer. Deras öppna brännare är på 3,5kw respektive 5,5kw. Brännaren under "coup de feu" är på 5kw.
Morice Marengo
morice marengomorice svart

Kommentarer
Postat av: Gunvor Rosensköld

Häftig blogg du har!!

Visste inget im din passion... intresseant!

många det finns....

kram//Gunvor

2009-11-06 @ 14:16:35
URL: http://gunvorr.blogspot.com
Postat av: Tony

hej,

undrar om du har någon erfarenhet av begagnade Molteni spisar och deras reservdelar osv.

Glad för svar,

T

2012-02-13 @ 18:38:47
Postat av: Lars

Hej Tony!



Nej, tyvärr ingen erfarenhet att Molteni.



Men det är en riktigt cool spis!



Reservdelar är säkert inga som helst problem att få tag i. Det är bara det där med betalningen...



Så kolla vad som behöver åtgärdas och kolla upp tillgänglighet (och priserna...) på reservdelar INNAN du köper spisen.



Men sådana där trista snusförnuftiga tankar skall man inte lyssna till.



KÖP!!!



2012-02-13 @ 23:21:48
Postat av: Anonym

Hej Lars! Jag har köpt Sjömagasinets tidigare utekök som bl.a. innehöll en Morice och jag undrar om jag har gjort en bra affär eller inte! Kan man skicka en bild på spisen till dig för expertutlåtande? Mvh Viktor

2015-03-08 @ 20:13:09
Postat av: Anonym

Hej Lars! Jag har köpt Sjömagasinets tidigare utekök som bl.a. innehöll en Morice och jag undrar om jag har gjort en bra affär eller inte! Kan man skicka en bild på spisen till dig för expertutlåtande? Mvh Viktor

2015-03-08 @ 20:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0